Müşterileri çıldırtmanın yolları

1.Hazır olduğu her halinden belli bir metin.
Bugün yazılı olduğu her halinden belli görüşmeler müşteri adaylarının hevesini 
kırmaya yetiyor.
Yeni düzende tercih edilen yol çok soru sormak ve müşterinin dikkatini çektiği 
noktaları belirlemek.

2.Ürünleri bilmeyen insanlar
Müşteri adayları çeşitli cevaplar almak isterken her aldıkları "bilmiyorum" olduğunda 
güvensizliğin arttığı 
aşikardır.

3.Konuşmanın bölünmesi
İzin verinde arayanlar konuşsun.! Müsaade edin müşterileriniz sözlerini 
tamamlasınlar.!

4.Fondaki gürültü
Görüşmelerin arka fonundan bir çok insanın konuştuğunu duyulduğunda Tele 
Pazarlama firması tarafından arandığını biliyor. Oysaki müşteri kendisini özel ve tek 
hissetmek ister.

5.Kötü telaffuz
Firmanın kalitesi ile konuşmayı gerçekleştiren kişi arasından bağlantı vardır.  Dikkatli bir diksiyon 
ve telaffuzla görüşmeyi fayda sağlayacak bir şekle getirebilirsiniz.

6.Boğaz temizleme
Görüşmeye başlamadan önce boğaz temizleme alışkanlığı rahatsız edicidir. Bazı 
müşteriler bunu kaba bir davranış olarak kabul edebilirler. Ayrıca sürekli boğaz 
temizlemekte sesiniz içinde zarar vericidir. 

7.Kaba davranış
Kimse görüşmelerde "hatta bekleyin lütfen"(bir tuşa basılır ve müzik) kaba 
davranışını kabul etmez. 
"Lütfen faxlayın" , "E-mail gönderin", "Bilmiyorum" v.b emir cümleleri ile de 
müşterilerimize kaba  davranışlarda bulunamayız. Bu bizim onlarla olan ilişkimizin 
devamlılığını engelleyecektir. 

8.Bir başkasına yönlendirmek
Genellikle problemlerini çözmek için aradıklarında müşterilerin yaşadığı sürekli bir 
telefondan diğer telefona aktarılmasıdır. Bunun yerine müşterinin iletişim bilgilerinin 
alınması ve daha sonra ilgili departman ya da kişinin ulaşmasını sağlamak olmalıdır. 
Dakikalarca hat bekleyen ve defalarca beklen bir müşteri bir daha sizinle çalışmak 
istemeyecektir.

9.Kötü bir zamanda aramak
Genelde aramaların %70 i kötü zamanda gerçekleşir, bu nedenle aramalarımız 
gerçekleştirdiğimizde müşterilerimizin  uygunluk durumunu ölçmek ve ısrarcı olmamak 
gerekmektedir. Randevu ile aramak onların müsait oldukları  zamanlar ve kendinizi daha uzun ve 
rahat bir durumda ifade edeceğiniz anlamına gelir.

10.Hayır’ı cevap olarak kabul etmemek
Her ne kadar Tele Pazarlama aramalarında itiraz karşılamanın satışları arttırdığı doğru olsa da 
"Hayır"ın "asla" demek olmadığını sadece "Şimdilik hayır" anlamına geldiğini bilirler.  

11.Bedava denilen şeyin bedava olmaması
İnsanlar alışveriş yaparken para harcayacaklarını bilirler aslında onlar için önemli 
olan ne kadar harcayacakları ve karşılığında hangi değerde hizmet ve ya ürün
aldıklarıdır. Bu da bizim onlara "bedava"  demek yerine faydaları sunuyor olmamız 
gerektiğini anlatır.

12.Müşteriyi hatalı yada aptal durumuna 
Müşterilerin bizi aradıklarında onların bakış açılarını önceden biliyor olmamız bizim 
onlara vereceğimiz hizmette çözüm odaklı olmamızı gerektirir. Bu nedenle garanti 
süresi dolmuş bir ürün için müşteriye daha önce araması gerektiği bilgisi vermek 
yerine ilgili servis merkezine ücretli onarım yaptırabileceği bilgisini  vermek doğru 
olur. Müşterileri aptal durumuna yada hatalı durumuna düşürmek bize itimat 
kaybettirecektir. Unutmayın her zaman yardımcı olmalıyız.

13.Sonsuza kadar beklemede tutmak


Müşterinizi bekletmeye aldığınızda sizin ona verdiğiniz süre içerisinde onu bilgilendiriyor olmalısınız, yada her 20-30  saniyede bir onunla ilgilendiğinizi belirtin. Bu müşterin sizin belirlediğiniz o iğrenç müziği dinlemesi için bir sebep verecektir.


14.Bekletme kurallarına uymamak
"Hatta bekleyin lütfen" dedikten hemen sonra çekilmez bir müzik ve karşıdaki kişinin neden beklettiğini bilmemek, yada ne kadar bekleyeceğinizi bilmemek kadar kötü bir durum olamaz herhalde. Bu nedenle müşterilerinize her zaman ne kadar ve neden bekleyecekleri konusunda bilgi verin. 


  
Teşekkürler. 





Kazanmanın Yolları

Satış dünyanın en eski ikinci mesleği olduğu söylenir, ama kavramlar değişiyor. Klasik "Hayırı cevap olarak kabul etmiyorum" cümlesinin yerini yeni bir satış bakış açısına ve yeni nesil profesyonellere bırakmaktadır.
Eski bir yöntem olan "ısrarcı olmak" artık "akıllı satış" kavramının gerisinde kalıyor. Akıllı satış bugün tüm e-posta, fax, telefon , SMS gibi teknolojileri kullanarak satışçıların daha aktif rol ve akılcı davranmasına yardımcı oluyor.

Diğer bir eski yöntem ise satış için teknikler oluşturmak ve onları ardı arkası gelmeyen müşteri adayları üzerinde uygulamaya çalışmaktır. Bu eski yöntem ise şimdiler de yerini doğru bakış açısı ile satışa bıraktığını düşünüyorum.  Gerillalar pazarlama yaparken tek bir yolun veya yordamın olmadığını bilir ve alternatif çözümler üretir. Gerilla elindeki ürünü veya hizmeti potansiyel müşteriye satmak yerine ,müşterinin ne istediğini keşfetmeye çalışır ve onu satar. Bunu yaparken de eskiden olduğu gibi müşterinin karar mekanizmasına etki etmek yerine, müşterinin problemini çözmesine yardımcı olur.

Günümüzde müşteriler fiyatı düşük olanı değil değeri yüksek olanı almayı tercih ederler. Bu nedenle gerillalar fiyata odaklılık yerine kalite, uygunluk ve hizmet olarak değer yaratacak yeni yollar sunarlar. Fiyat üzerinden verilen savaşı yüksek değeri olan bir alan taşıyarak içinde bulunduğu savaştan galip ayrılırlar.

Eskiden olduğu gibi satışçılar gerçeklerin satışı bozmasına izin vermezken şimdi gerçek olmayanların ilişkiyi bozmalarına izin vermezler. Bu nedenle mevcut müşterileri ile aralarında itimat ilişkisi içerisindedirler ve yeni gelecek olan müşteri ilişkilerine de bu şekilde başlarlar. Çünkü aldatmak beyhudedir. Müşteri adaylarının ürün veya hizmetiniz hakkında doğru bilgiye ulaşmaları için günümüzde çok fazla imkan var.

Yazımın sonuna gelirken sizlere kuracağım son cümle "kazanmanın en büyük yolunun yaptığınız iş hakkında duyduğunuz heyecanı asla kaybetmemeniz gerektiğidir".

Teşekkürler.