Tele Pazarlama ile Müşteri adayı kazanma


Günümüzde tele pazarlama müşteriye satış yapma amaçlı gerçekleştirilir.Fakat durum gün geçtikçe izin pazarlamaya yönelik değişmekte, şirketler artıkkendileri ile ilgilenen kitleye doğrudan erişmek ve kendi sadakat sistemleriiçerisine dâhil etmek istemekteler.

Sizlere daha önce gerçekleştirdiğim çağrı merkezi üzerindenyeni müşteri kazanma projesi ve bu yönde bir çalışmalarımızdan bahsetmekistiyorum. Özel bir şirketin bizde istediği, büyük bir müşteri veritabanınasahip olmak ama bunu yaparken bizim eriştiğimiz müşterilerden onlarla çalışmasıyönünde de bilgi vermemizdi. Önümüzde kısıtlı bir bütçe ve milyonlarca müşteriadayı vardı. Bizden istedikleri bir dizi bilgi yetmezmiş gibi birdekendilerinden bahsetmemiz ve müşterilerden izin almamızı istemekteydiler.Üstelik bir ay gibi kısa sürede gerçekleştirmek zorundaydık. Ay bittiğinde 270.000civarında müşteri adayı kazandırdık. Ve üstüne üstlük aynı ay içerisinde %4gibi başarı oranıyla ürün satışı gerçekleştirdik.
Burada firmanın en büyük avantajı, maliyetleri düşürmekaçısından büyük bir kitlenin izinli şekilde bilgisini elinde tutması ve gelecektedaha az maliyetle doğrudan müşteriye ulaşmış olmasıdır. İnternete, tv, e-posta,SMS gibi mecralara harcanan paranın, reklamlara dönüşlerin karşılanmasında çağrımerkezi maliyetlerini önlenmiş ve tüm ilgili müşterilere doğrudan erişimsağlanmış olacaktır. Bu tabi bu başarının sırrı derinlemesine bir analiz veplanlamadan geçmekteydi.  
Teşekkürler.